Päron med chokladsås?

Jag är en riktigt gottegris, helt ärligt! Jag har skurit päron i små bitar, tagit ut lite vaniljglass, och hällt i chokladsås på vaniljglassen och päronen,hur gott som helst faktiskt!
Sitter och läser lite om förlossnigen och så, och tänker på om jag ska föda vaginalt eller med hjälp av kejsarsnitt. Och jag tror helt seriöst jag kommer välja vaginalt, hur rädd jag än må vara för förlossnigen, så tror jag det blir bäst så. För under kejsarsnitt måste man ju vänta på att vakna upp tills man får hålla sitt barn, och då skapar man ju inte samma relation till barnet som pappan gör medans han får hålla barnet, under tiden mamma vaknar upp. Så nej jag tror nog det får bli vaginalt, om det såklart inte sker några komplikationer, vilket jag såklart hoppas på att det inte gör!

Kommentarer
Postat av: Anna - Gravid & Hundtokig!

Jag är också helt inställd på att föda vaginalt, skulle bli så otroligt besviken om de blir tvingade att snitta mig. Det vill jag verkligen inte.



Det om är det värsta med kejsarsnitt är att man faktiskt en då får värkar och har ont bra mycket längre i såret.. En vaginal födsel gör in åt helvete ont i ett tag men när bebisen och allt är ute så släpper det på :)

Sedan så tror jag att en "riktigt" födsel inte är något man vill missa, jag tror på riktigt att det är värt varenda liten smärta!

Min barnmorska sa till mig senast jag var där att hon önskade att alla kunde få lov att uppleva en födsel eftersom det är en underbar upplevelse :)



Jag är inte rädd för min förlossning, men är livrädd för att få göra ett kejsarsnitt. Det är det enda som skrämmer mig! Och såklart att något ska gå fel för den lille. Men det gör det nog inte :)



Stora Kramar!

2009-09-22 @ 23:46:23
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/
Postat av: Iida

Man får väl inte välja om man ska få kejsarsnitt? Jag tror aldrig du kommer att få göra det, du är ung, frisk så varför ska du få göra ett kejsarsnitt? Jag tycker inte att man fött barn om man gör kejsarsnitt.

2009-09-24 @ 13:33:01
URL: http://angelmommy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0