Negativt, bara negativt?

H*ra, sl*mpa och massor av andra ord, aa det är jag tydligen.. Klasskamraterna vet att jag är gravid, och aa de tog det inte så värst bra, jag började gråta och gick hem till mamma. Jag vill inte tillbaka dit imorgon, absolut inte efter deras rektion. Varför måste de ta det så himla negativ, det är ju jag som tagit på mig mitt ansvar efter att inte använt kondom, det är inte de som ska ta hand om barnet, det är jag. Ändå blir man kallad för sådana saker... Bra att de inte vet att jag har en blogg, för då skulle de gå på mig här, nästan den enda platsen jag blir accepterad på, och just därför vill jag inte visa vem jag är, i rädsla av att de ska börja gå på mig här hemma med. Här i bloggen blir jag accepterad och får möjlighet att prata ut med människor som knappt känner mig, men ändp accepterar mitt beslut. Ni betyder så oerhört mycket för mig, era ord gör mig glad. Tack.<3

Hoppas ni haft en bättre dag än vad jag har.

Kommentarer
Postat av: Emma

HejsaN!

snubblade in på din blogg.. Förstår mi inte på fok som ska babbla en massa om ndras liv, mkt avensjuka säkert.. Stå på dig, att få en liten bebis e de bästa som kan hända i ens lliv, å ja lor du kommer bli en jätte br mamma ;) Kram

2009-10-13 @ 19:29:01
URL: http://sylvenemma.blogg.se/
Postat av: stina

alina, du ska bara skita i vad de säger. jag vet att det kan vara svårt, eller att det är svårt. man vill ju aldrig bli kallad de två hemska orden. mitt tips är att du har alla dina läsares kommentarer i hjärtat och bevarar dem djupt där, för då kommer det de säger i klassen inte kunna tränga in där, för där finns en mur av kärleksord. sen kommer de kanske att vänja sig vid tanken vid att du är gravid. jag har aldrig varit i gravid och aldrig behövt att berätta för en hel klass, men det viktigaste är att det är dina beslut och att du följer ditt hjärta!



du är en stark tjej som kommer fixa detta <3

2009-10-13 @ 21:32:56
URL: http://stinanoe.blogg.se/
Postat av: Therese - Mamma till Tim

Hjärtat. Vet du vad?

Du ska vara såå otroligt glad att du snart ska föda ett barn som du å din kille ska ta hand om. Dom andra är bara svartsjuka på dig. Du kommer vara så lycklig av att får bli mama.JAg håller med Emma och de sitna skriver.. Tänk på de.

Skit i dom i din klass fast de är jobbigt.

Åå vill åka till din klass å berätta för dom om Varför man vill behålla ett barn å sen att inte behöva bli kallad för massa fula ord. ÅÅ blir såå arg på sånt..



Många kramar Tess var en stark KVINNA!! <3

2009-10-14 @ 00:05:29
URL: http://cutetess.blogg.se/
Postat av: unique

Livet är inte lätt. Försök att inte bry dig även om det är svårt.

2009-10-14 @ 12:41:55
URL: http://saratilling.devote.se
Postat av: Anna - Mamma till Saga & Hundtokig!

Jag blir så arg när jag läser vad de sagt. Jag sitter här hemma och bara kokar! Om jag kunde få ta mig ett riktigt rejält snack med de där idioterna.. Då du! Fy fan.



Jag kommer aldrig att förstå mig på personer som faktiskt GILLAR att såra andra, jag kommer aldrig att acceptera att de behandlar dig såhär! Avundsjuka eller inte, man respekterar sina medmänniskor och deras beslut. Det är precis som du skriver älskade gumman, det är DU som ska ta hand om detta barn, inte de! Så varför behandla dig som om du smittat ett helt gymnasuim med HIV?

Du ska ha barn. So what? Vad fan är det att börja tjafsa om?

Åhh, jag är så arg!!



Nej, gumman. Du är 1000 gånger bättre än de där personerna, du ÄR stark och modig som faktiskt vågar göra detta, som vågar ta detta enorma steg så tidigt i livet. Du är fantastisk som tar ansvar för en handling som du själv utfört! Du är helt otrolig, och jag beundrar dig <3

Skit i dem, skit i alla negativa personer och börja att samla på de positiva personerna! Bara lägg allt det fina som folk säger och skriver närmast hjärtat och låt inte skiten ta ner dig! För du är stark, modig och helt fantastisk! GLÖM INTE DEN NU!



Stora stora kramar från Anna

2009-10-16 @ 14:45:04
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0