Varför ens bry sig?

Som jag tidigare nämnt så var jag ju hos min kompis idag, trodde vi skulle vara själva men nej, hennes kille var där, okej tänkte jag, aa tills han började fråga saker. Som varför jag inte valde abort, varför jag slösar mitt unga liv på en skit unge (?!) Det var okej för mig i början, tog inte riktigt åt mig, men sen började han bli mer våldsam, och jag blev räddare... Han började kalla mig för ord, och sa att han ska tvinga mig till abort, men jag höll tyst, tog fortfarande inte åt mig, det ända jag var rädd för att han skulle slå till mig, vilket han inte gjorde. Tills slut sa han, din skitunge kan lika gärna dö, där började jag ta åt mig, jag satte mig ner och grät, och sa att jag inte vill ha något med honom att göra, för man säger inte att mitt barn ska gå och dö, det tog inte ett långt tag innan han bad om ursäkt, och jag, nej jag godtog den inte. Man säger inte så om mitt barn, det kändes som knivstick i hjärtat, som sakta drog ut mitt hjärta.


Varför säger man sådana saker till någon som är gravid? Som har valt att behålla sitt barn för att det känns rätt att bli mamma nu, för att man vill ha sitt barn i sin famn så snart man bara kunde! Hur kan man ens orkar säga att ens barn kan gå och dö, när man vet hur mycket man kämpar mot sådana ord varje dag? Räcker det inte att man redan kämpar för att behålla sitt lugn, att behålla sitt goda humör uppe för att barnet samtidigt ska må bra, och räcker det inte med att försöka dölja sin graviditet så länge man bara kan, just för att få slippa höra sådana sårande ord, som gör så ont... Man förstår nog inte hur det känns att vara gravid och få alla dessa sårande ord, förens man själv går igenom det... 

Jag var riktigt ledsen när jag kom hem, blev gladare  av att få vara i älsklingens famn, och blev riktigt glad när jag läste igenom komentarerna, tack...

Mitt barn är ingen skitunge, mitt barn kommer att vara det underbaraste som någonsin hänt mig, och min blivande man såklart.. De är mitt liv, utan dem hade jag inte varit jag.


Kommentarer
Postat av: Madeleine

asså... jag tkr d va helt rätt av dig att behålla barnet!

om det känns rätt för dig nu, så är det ett galet bra val.

det kmr vara helt fantastiskt med ett barn, även om det ibland kan vara jobbigt elr svårt, men va fan så e d ju för dom som blir mammor i äldre ålder med.

jag tkr du är meega modig som behåller barnet för att det känns rätt för dig!



lycka till^^

2009-08-14 @ 22:39:15
Postat av: Graavid på 17 år

Tack snälla du, det känns så otroligt skänt att höra sånna ord ibland, att höra att man är modig som behåller barnet ge mig verkligen styrka!



Tack, jag önskar dig all lycka i livet! (=

2009-08-14 @ 22:41:18
URL: http://jaagargraavid.blogg.se/
Postat av: aw

om du ville behålla barnet är det ju ditt val ? han har ingnting med det & göra. skit i va han sa, han är ändå ingenting värd om han slänger ur sig sånna saker! kämpa på bara. <3

2009-08-15 @ 01:21:52
URL: http://amandawahlgren.blogg.se/
Postat av: aw

hur mår du ?

2009-08-15 @ 01:34:18
URL: http://amandawahlgren.blogg.se/
Postat av: aw

Okeej vad bra ! Ja det är sådär .. :(

2009-08-15 @ 01:47:22
URL: http://amandawahlgren.blogg.se/
Postat av: Millah

Jo de är jätte bra, hur är de me dig ?:)

2009-08-15 @ 01:54:40
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Naima

Aa visst hjärtat, allt bra med dig ?

Amen gud va ledsen jag blev hur kan man vara så elak, bra att du inte dampa på han ... det skulle jag göra tydligen !

Amen hjärtat du är 17 år, snart vuxen och en liten skit äckel kärring ska inte föstöra ditt liv genom att hota dig och så vidare , vi lever i en värd där det finns massor med elaka människor så det är bara ställa sig upp och bli en stor luft till dem ... Jag tycker att det är 100 % bra valt att du inte gjorde abort !

Att göra abort är lika mycket som döda '' det är sanningen ! ''

Hoppas du skämpar vidare



En stor kram & puss på kinden // Naima

2009-08-15 @ 09:47:51
URL: http://naaimas.blogg.se.blogg.se/
Postat av: Sanna

Men fy sjutton vilket svin! :@ Har följt din blogg sen det första inlägget, men tänkte göra det i smyg, dvs inte lämna några kommentarer. Men nu blev jag så irriterad när jag läste det här att jag kände mig tvungen att kommentera ut min ilska över en sån idiot till kille! Och så är det ju faktiskt trevligt att få kommentarer också :) tycker att du gjort ett bra val och jag önskar dig och din karl all lycka! <3 plus att jag kommer fortsätta kommentera här också :P hihi

2009-08-15 @ 13:05:35
URL: http://essesset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0