God Kväll.

Hejsan allihop, förlåt att jag inte har skrivit något inlägg tidigare idag, men jag har bara pluggat och känt att jag inte riktigt orkat med något annat efter att jag hade blivit klar, så jag satte mig och hade en trevlig prat stund med mina föräldrar, som jag bor hos för tillfället :)

Läste en artikel om hur en tjej hade blivit gravid efter att hon hade blivit våldtagen, men hon valde att behålla barnet, och då tänkte jag på vad jag skulle ha gjort, behållt barnet eller gjort abort, svår fråga faktiskt, beroende på hur jag skulle känna mig just i det tillfället, jag kan ju inte gissa på hur jag hade känt mig, för jag vet inte hur det känns, men jag kan förstå att hon har miljoner tankar som far omkring i hennes huvud, och att hon valde att behålla barnet är starkt gjort av henne :)

Därför blir dagens fråga följande:

Du har blivit våldtagen och gravid,vad välljer du, behålla barnet eller göra abort?

Svår fråga att ställa jag vet =(


Hoppas ni har haft en bra dag :) Vad har ni haft för er? :)


nej nu ska jag hoppa i min dusch, skriver snart igen :)


Kommentarer
Postat av: stina

det med våldtäkt och om man blir gravid är ju alltid svårt. jag tror inte man kan säga vad man vill förens man är i den situationen (som vi nu hoppas att man INTE hamnar i!)

min dag har varit helt okej. känns bara knäppt att ha börjat skolan. jag skiter i allt plugg vi fått, även om det inte är mkt, men jag är bara så trött på skiten! men det ändras nog.. hur har din dag varit?

2009-08-26 @ 21:12:59
URL: http://stinanoe.blogg.se/
Postat av: Therese - Mamma till Tim

Tack så mycket gumman. =)

Aa där ser man men de är väl skoj

att börja plugga igen?



I morgon ska ja lämna tim hos min stora syster å han ska stana där en natt så de ska bli skönt att vara barn fri också.



Sen blir de stan me vänner i morgon.



kram =)

2009-08-26 @ 22:06:17
URL: http://cutetess.blogg.se/
Postat av: Sanna

Oj, jag vet verkligen inte hur jag skulle ha gjort om jag hamnat i den situationen. Jättesvårt ju! Det skulle ju förmodligen vara svårt och jobbigt att påminnas om våldtäkten varje gång man ser på sitt barn, men samtidigt svårt att göra abort och faktiskt vägra barnet liv. Hmm, väldigt svårt.



Sv: Jaa, jättemysigt att väckas av kattungen! :) men skulle hellre ha "sambon" här och få bli väckt av honom. Haha, det kan jag tänka mig att det är ;) hoppas bara inte att din pojkvän gör lika som min katt och biter i telefonen för att jag ska vakna :P



Jo tack, allt är bra med mig! :) Hur är det med dig då? Hur mår du? Kram!

2009-08-27 @ 01:11:26
URL: http://essesset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0